Bahasa Inggeris | Bahasa Malaysia   A- | A | A+

SOALAN LAZIM

1. Bagaimanakah untuk memohon unit Rumah PPAM?

Jawapan : Permohonan boleh dilakukan secara atas talian (online) di www.ppam.gov.my.

2. Dimanakah lokasi Projek PPAM?

Jawapan : Projek PPAM dibina di bandar-bandar utama di seluruh Malaysia yang mempunyai permintaan yang tinggi daripada penjawat awam.

3. Apakah jenis rumah dan saiz yang ditawarkan?

Jawapan : Jenis rumah yang ditawarkan oleh PPAM ialah apartment, teres, berkembar, rumah bandar dan banglo.

4. Bilakah permohonan untuk membeli unit Rumah PPAM dibuka?

Jawapan : Permohonan akan dibuka setelah pemaju mendapat Lesen Pemajuan Perumahan serta Permit Iklan & Jualan daripada Pihak Berkuasa yang berkenaan. Maklumat berkenaan projek-projek yang dibuka untuk permohonan akan dikemaskini di portal PPAM dari semasa ke semasa.

5. Siapakah yang layak memohon Rumah PPAM?

Jawapan : Semua Penjawat awam yang bekerja dengan Kerajaan Persekutuan, Kerajaan Negeri, Pihak Berkuasa Negeri, Pihak Berkuasa Tempatan, Badan Berkanun Persekutuan dan Badan Berkanun Negeri.

6. Bolehkah Penjawat awam memohon lebih dari satu permohonan dalam sesuatu masa (projek-projek yang berlainan)?

Jawapan : Boleh. Walaubagaimanapun, tawaran hanya akan diberikan untuk satu projek sahaja (sekiranya berjaya).

7. Bagaimanakah untuk mengetahui status permohonan?

Jawapan : Status permohonan boleh disemak di portal PPAM.